Zpět na seznam článků

VSHOSTING – MASTER PLAN PRO NEJBLIŽŠÍ BUDOUCNOST

Publikováno: 2.11.2018

Před pár dny oslavil VSHosting 12. narozeniny. Neustále provádíme plánování nových služeb, zlepšování a vymýšlíme, čím se odlišit od konkurence a co nového udělat pro naše klienty. Naši vizi pro další rozvoj VSHostingu tímto nyní zveřejňujeme, ať víte, na co se můžete těšit a kam VSHosting směruje.

Za uplynulých 12 let se nám podařilo vybudovat největší českou a slovenskou firmu poskytující komplexní managed služby. Mezi naše největší přidané hodnoty, oproti jiným společnostem, patří kvalitní a robustní infrastruktura – vlastní datové centrum a špičková péče našich odborníků. Tyto dvě hodnoty jsme začali stavět na první místo a přizpůsobili tomu vše. Zkrátka VSHosting zajišťuje klientům s online aplikací individuální infrastrukturu, o kterou je plně postaráno a zajištěno řešení při jakýchkoliv mimořádných situacích. Klient se tak může soustředit pouze na vývoj aplikací a svůj primární byznys. Nikdy jsme nekonkurovali nejnižší cenou lowcostovým poskytovatelům. Prioritou je kvalita, komplexnost a spolehlivost.

Podařilo se nám uspět u klientů nejrůznějších oborů. Nejcitelnější růst se nám však podařil v e-commerce segmentu, pro který je spolehlivá a stabilní serverová infrastruktura, o kterou je perfektně a komplexně postaráno, často absolutní prioritou. Hostujeme tak již více než 40 % všech online e-shopů v ČR a SR. Když si na Facebooku přečtu komentář od majitele Shoptetu, tedy provozně dost náročného projektu: “Po těch dvou letech můžu s klidem říct, že přejít k VSHostingu bylo to nejlepší rozhodnutí, co jsme udělali :-)”, tak to beru jako hřejivý důkaz toho, že to děláme dobře.

Každý rok jsme zaznamenávali více než 20% růst, což bylo často vykoupeno řešením některých služeb, které byly sice pojaty technicky spolehlivě pro klienty, nicméně z našeho pohledu se některá řešení ukázala jako nekoncepční z hlediska dlouhodobého rozvoje. Zkrátka je bylo potřeba mít co nejdříve hotové. Díky těmto zkušenostem jsme začali postupně nekoncepční věci nahrazovat novými a lepšími řešeními. Například jsme letos zmigrovali staré poštovní řešení na centrální a moderní mailové řešení CloudMail a oznámili jsme End Of Life služby sdíleného webhostingu HostingPark, kterou nahrazuje naše služba SnackHost.com (Cloud Hosting).

Co nás čeká v dalším období? Stále více se budeme zaměřovat na managed služby a rozšíříme portfolio poskytovaných služeb v tomto segmentu s bližším zaměřením na potřeby klientů a potřeby moderních aplikací. Letos jsme začali například poskytovat službu Managed Platform for Kubernetes a další přineseme brzy (například Managed DB clustery a další řešení pro kontejnerizované aplikace). Představíme rovněž rozdělení podpory managed služeb dle rozsahu služby a podporovaných aplikací do několika kategorií pro větší přizpůsobení potřebám klienta – pro méně náročné managed řešení variantu nákladově optimální služby a pro klienty s náročným řešením variantu s maximální podporou potřebných aplikací.

Z pohledu komplexnosti našich služeb budeme nejen našim klientům z e-commerce segmentu dále rozšiřovat služby pro zabezpečení serverů před útoky a pro podporu expanze klientů do zahraničí (rozvoj VSH CDN). V nejbližších měsících (prosinec nebo leden) budeme instalovat nové CDN POPy v Londýně a příští rok rovněž ve východní Evropě.

Intenzivně se budeme od začátku dalšího roku zaměřovat na polský trh, což jsme si určili jako naší obchodní prioritu #1. Polský trh je z pohledu potenciálních klientů podobně velký jako český a je zde obrovský potenciál k růstu. V první polovině roku 2019 plánujeme v Polsku otevřít pobočku pro lokální obchodní a marketingové aktivity. Náš cíl je stát se do konce roku 2021 let jedničkou na polském trhu hostingových managed služeb.

Před lety jsme udělali rozhodnutí jít cestou vlastní infrastruktury (důvody podrobněji uvedeny zde: https://www.vshosting.cz/strategicke-rozhodnuti-pro-vlastni-mezinarodni-infrastrukturu/). Postavili jsme vlastní datové centrum ServerPark a letos jsme upgradovali páteřní síť na 100Gbps technologii včetně prvního 100Gbps upstreamu do zahraničí k Tier1 operátorovi (Telia Sonera). Celková kapacita sítě přesahuje 1Tbps. Aktuálně jednáme s dalšími zahraničními operátory o dalších 100Gbps propojích, které bychom chtěli realizovat na začátku nového roku. Velký projekt z pohledu časové náročnosti a finanční investice bude další datové centrum ServerPark DC2, které bude svým konceptem unikátní. Půjde o první stejnosměrně napájené datacentrum ve střední Evropě s využitím výhradně freecoolingu. V tomto datovém centru již nepočítáme se servery od tradičních výrobců, ale budeme používat po vzoru Google, Facebooku a dalších své vlastní servery přizpůsobené na výhradní freecoolingový provoz, které nám rovněž pomohou snížit investiční náklady do nové infrastruktury a zvýší využitelnost datacentra (nepůjde o tradiční „rackmount“ servery). Nové datové centrum je koncipováno na obrovskou efektivitu – PUE ~1,1, což bude o 30 % efektivnější než ServerPark DC1 a až o 100 % efektivnější než jiná starší datová centra dřívějších generací. Před námi je však ještě spousta plánování a projektování a realistický termín pro otevření datacentra je rok přelom 2021 a 2022. Další datové centrum budujeme nejen kvůli tomu, že nechceme být závislí (ani s našimi záložními lokalitami) na provozovatelích datacenter třetích stran, ale zejména kvůli kapacitě. Datové centrum bude využíváno pro managed služby, dedikované servery, naše cloudové služby a Zerops.io a bude stejně jako ServerPark DC1 určeno pro klienty střední Evropy.

Těší nás fakt, že většina nových klientských managed řešení je realizována ve virtuálním prostředí našeho cloudu a to včetně rozsáhlých clusterových technologií. Klienti tím získávají výhodu okamžitého vertikálního škálování. Data jsou umístěna na storage technologii (aktuálně CEPH v13) s redundancí N+2 s fullSSD rychlým polem, high-availability všech serverů v cloudu na úrovni hypervizoru (při poruše části cloudu okamžitý start v jiné části cloudu) a další. Do konce roku 2019 budeme chtít v cloudu realizovat více než 85 % nových managed řešení. Kromě zmíněných výhod pro klienty budeme rovněž společně lépe čelit například zdražování elektrické energie (v roce 2019 o více než 60 % na silové elektřině – nejvyšší cena na trhu za posledních 7 let).

Intenzivně pracujeme na nových zlepšeních z pohledu pohodlí pro klienty. V lednu spustíme novou klientskou zónu, do které budeme postupně integrovat existující služby jako CloudMail, CloudDNS (včetně přenesení DNS servery PLESK klientů na centrální CloudDNS ovládající DNS přes API PLESK serverů) a CDN s možností online objednávání, rušení, navyšování apod. Kromě klientské zóny dojde ke zjednodušení velkého množství procesů a to také již v příštích měsících – nové přehlednější smlouvy a možnost objednávání upgradů či jiných služeb pouze s online odsouhlasením bez zbytečných papírových dodatků. V dlouhodobém výhledu máme za cíl integrovat i některé stávající nástroje do klientské zóny, zejména Managed Tools a vytvořit tak jednotné místo, kde uživatelé najdou vše potřebné.

Damir Špoljarič, CEO

Komentáře